حوت 02, 1396 16:47 Asia/Kabul
  •  راهبرد امنیت ملی آمریکا تهدیدی جدی علیه صلح جهانی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: راهبرد امنیت ملی و دکترین هسته ای آمریکا در دوره جدید، تهدیدی جدی علیه صلح جهانی و نقض منشور سازمان ملل است.

«علی شمخانی» روز  چهارشنبه در دیدار «سیگرید کاگ»  وزیر امور خارجه هلند در تهران، با اشاره به سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر گسترش سلاح های هسته ای گفت: ضروری است تمامی اقدامات بازدارنده برای اتمام این دیوانگی بکارگرفته شود.

شمخانی با بیان اینکه داعش در غرب آسیا با همکاری های گسترده و هماهنگی میان ایران، سوریه، عراق و روسیه نابود شد، افزود: شواهد گسترده حاکی از تلاش بی وقفه آمریکا برای احیای گروه های تروریستی در منطقه و شمال آفریقا است که نشان می دهد این کشور اهمیتی به امنیت جهانی نمی دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان تصریح کرد: سکوت در قبال جنایات تاسف آور آل سعود علیه زنان و کودکان بی دفاع یمنی، شراکت در نسل کشی و انهدام منابع و زیر ساخت های این کشور فقیر است.

شمخانی همچنین با اشاره به اقدام های آمریکا در قبال برجام اظهار کرد: نقض برجام و اتخاذ رویه زورگویانه از سوی آمریکا باعث بی اعتمادی و بدبینی گسترده مقامات کشورهای مختلف به ساختار و هیات حاکمه آمریکا شده است.

«سیگرید کاگ» نیز در این دیدار با قدردانی از برخورد فعال ایران با توافق برجام و اجرای مسئولانه تعهدات، گفت: باید تلاش کرد تا پایبندی آمریکا به برجام به طور کامل محقق شود.

وزیر امور خارجه هلند با تمجید از نقش ایران در مقابله با تروریسم و جرایم سازمان یافته، افزود: هلند به دنبال گسترش همکاری مشترک و توسعه سرمایه گذاری در بخش های زیر ساختی ایران است.

 

کلیدواژه