حوت 05, 1396 13:38 Asia/Kabul
  •  رتبه اول منطقه‌ای ایران در رشد دستاورد‌های علمی

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ایران گفت:جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از نظر رشد و انتشار دستاورد‌های علمی رتبه اول منطقه و رتبه ۱۶ دنیا را دارد.

به گزارش رادیو دری، «منصور غلامی» وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ایران روز شنبه در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در تهران افزود: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، یک و ۹ دهم درصد مقالات بین المللی را تولید کرده است و ۲ و ۹ دهم درصد مقالات پراستناد جهان را استادان و پژوهشگران ایرانی ارائه کرده اند.

غلامی گفت: جمهوری اسلامی  در عرصه علم و فناوری همواره حضور دارد و در فناوری‌های جدید با وجود طولانی نبودن حضور ایران در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته دنیا، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در سال‌های اخیر صورت گرفته و در حال انجام است.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه در سال پیش رو با توجه به بستر‌های ایجاد شده و پشتیبانی‌های موجود صادرات محصولات فناورانه از پارک‌های علم و فناوری ایران از میزان ۲۳۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت، گفت: پشتوانه اصلی در این توفیقات و افق روشن آینده آن زیست بوم نوآوری ایران است که از جمع بزرگ اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است.

کلیدواژه