حوت 06, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • ­امیر پوردستان: داعش اهرم فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گروه تروریستی داعش را اهرم فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین دانست و گفت: نیروهای نظامی ایران بر تحرکات داعش در منطقه اشراف کامل دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیرسرتیپ«احمدرضا پوردستان» روز یکشنبه در مراسمی در تهران، افزود: اعضای داعش از عراق و سوریه در حال انتقال به اردن و افغانستان هستند ،مدارس وهابی نیز همچنان به داعش نیروی جدید تزریق می کنند و اکنون به عنوان اهرم فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین استفاده می شوند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ایران، همچنین با بیان اینکه آمریکا راهبرد جدیدی را برای مقابله با ایران تعریف کرده است، افزود: راهبرد آمریکا استفاده از تمام ظرفیت های سیاسی، جنگ های سخت، نرم، نیمه سخت، فضای اجتماعی و سایبری برای مقابله با ایران است.

امیرپوردستان، هدف دیگر دشمن را درگیر کردن ایران با گروهک های تروریستی و تکفیری برشمرد و گفت: نیروهای مسلح ایران با آمادگی کامل تمام تحرکات تروریست ها را در مرزهای منطقه و خارج منطقه در زمین، هوا و دریا رصد می کنند و از جزئیات تجهیزات و تحرکات تروریست ها آگاهی دارند. 

وی، با تاکید براینکه نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ایران از توان بسیار بالایی برای نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردارهستند و با استفاده از تجارب دفاع مقدس و تجارب جنگ عراق و سوریه می توانند از اقتدار ایران دفاع کنند.

 

کلیدواژه