حوت 06, 1396 15:50 Asia/Kabul
  • سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس: برجام قابل مذاکره نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: برجام قابل مذاکره نیست و آمریکا حق ندارد به‌ تنهایی وارد مذاکره مجدد درباره برجام شود.

«سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره توافق هسته ای ایران و پنج به علاوه یک افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تمدید لغو تحریم‌های برجام را مرتبط با شروطی در این مصوبه اعلام کرده که نشان می‌دهد آمریکا در تناقض گیر کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: آمریکایی‌ها از یک‌سو می‌خواهند برجام را متوقف کنند و از سوی دیگر از برجام خارج شوند و همچنین نمی‌خواهند هزینه خروج از برجام را بدهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر برجام را متوقف کنند یا از برجام خارج شوند، اعتبار بین‌المللی خود را زیر سؤال می‌برند؛ زیرا هم‌پیمانان آمریکا دیگر به این کشور اعتماد نمی‌کنند.

نقوی‌حسینی همچنین افزود: آمریکا برای حوزه دفاعی ایران شرط گذاشته است در حالیکه هیچ کشوری نمی‌تواند برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران  تصمیم بگیرد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ادعای این که توافق هسته ای تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند خواهان تغییر مفاد برجام در راستای منافع واشنگتن است.

کلیدواژه