تاکید وزیر علوم ایران بر لزوم استفاده از تجربه های مشترک در همکاری های علمی بین المللی
(last modified 1396-12-06T14:50:43+00:00 )
حوت 06, 1396 19:20 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر علوم ایران بر لزوم استفاده از تجربه های مشترک در همکاری های علمی بین المللی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دیدار با دبیر کل اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند با اشاره به توانمندی های علم و فناوری ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و تجربه های مشترک در همکاری های علمی بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «منصورغلامی» روز یکشنبه در دیدار با «نومویو نوکو» NOMVUYO NOKWE در تهران افزود:  جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر گام های بسیار خوبی را در راستای توسعه فناوری ها و ایجاد اقتصاد مبتنی بر فناوری برداشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران تصریح کرد: حدود 200 مرکز رشد در دانشگاه ها و مراکز غیردانشگاهی ایران برای حمایت از شرکت های جدید مبتنی بر دانش و تکنولوژی فعالیت می کنند. 

غلامی خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را با کشورهای همسایه و به خصوص کشورهایی که با آنها در قالب سازمان همکاری یا اتحادیه، فعالیت مشترک دارند به اشتراک بگذارد.

دبیر کل اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های علمی و دانشگاهی با ایران، اظهار داشت: تقویت علوم و فناوری به توسعه پایداری مورد نظر این اتحادیه منجر می شود.

وی با بیان اینکه ایران و هند دو کشور پویا در حوزه علوم و فناوری هستند، تصریح کرد: در اتحادیه همکاری های منطقه ای  حاشیه اقیانوس هند، کشورها و دولت ها در سطح های مختلف و کشورهای کمتر توسعه یافته حضور دارند و تلاش می شود تمام دولت ها و کشورها به یک سطح مطلوبی دست یابند.

کلیدواژه