حوت 07, 1396 15:25 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: دولت انگلیس علی رغم شعارها برای پایان جنگ در یمن، از سازکارهای بین‌المللی برای حمایت از متجاوز حمایت می کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار اداره کل خبر و تفسیر برون مرزی درباره اظهار نظر سفیر ایران در انگلیس مبنی بر اشتراک نظر تهران و لندن برای پایان دادن به جنگ در یمن افزود: در سفر «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به انگلیس پیرامون مسایل مختلف از جمله جنگ در یمن گفت و گوهایی صورت گرفت.

قاسمی با بیان اینکه تلاش می شود از فرصت‌های پیش آمده برای کمک به برون‌رفت یمن از جنگ استفاده شود درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار برون مرزی در خصوص طرح قطعنامه پیشنهادی انگلیس درباره یمن با این ادعا که ایران تحریم تسلیحاتی یمن را نقض کرده است، گفت: دولت انگلیس رفتار نا‌صادقانه‌ای دارد و از سازکارهای بین‌المللی برای حمایت از متجاوز حمایت می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اختلاف نظر ایران و ترکیه درخصوص ورود نظامیان ترک به شمال سوریه و ادامه جنگ در عفرین افزود: در گفت و گوهای رئیسان جمهوری ایران،روسیه و ترکیه در روزهای گذشته قرار شد سه کشور در ماه مِی در ترکیه دیدار و وزیران امورخارجه سه کشور نیز در مسیر روند آستانه مذاکراتی داشته باشند که این مذاکرات در حل اختلاف‌نظرها موثر است و در تلاش برای بازگشت آرامش و مبارزه با تروریسم در سوریه کمک‌کننده خواهد بود.

قاسمی درباره سفر اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران به روسیه و احتمال دعوت تهران از مسکو  برای میانجیگری در مسایل منطقه گفت: با توجه به نوع روابط ایران و روسیه و جایگاه این کشور در غرب آسیا و همکاری ثمربخش دو کشور در مسئله سوریه و مبارزه با تروریسم که در نوع خود بی‌نظیر بود، حضور روسیه برای کمک به صلح می‌تواند مثمر ثمر باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اخبار منتشر شده درخصوص توافق برای مذاکرات ایران و اروپا در حوزه مسایل منطقه‌ای هم افزود: جمهوری اسلامی ایران  پیرامون همه مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با همه کشورها تبادل نظر دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن نیز گفت: آنچه مدنظر جمهوری اسلامی ایران بوده توقف تجاوز به یمن است و صدور قطعنامه‌ها کمکی به وضعیت صلح و ثبات در یمن نخواهد کرد. 

 

کلیدواژه