همکاری ایران و عراق طرح‌های شوم دشمنان را ناکام گذاشت
(last modified 1396-12-07T11:10:36+00:00 )
حوت 07, 1396 15:40 Asia/Kabul
  • همکاری ایران و عراق طرح‌های شوم دشمنان را ناکام گذاشت

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل گفت: اگر همکاری تهران و بغداد نبود، عراق تاکنون با طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین الملل روز دوشنبه در دیدار هیاتی از شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراق در تهران، با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: وحدت سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از ایران و عراق بگیرند.

ولایتی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در مسیر برقراری صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به روابط ایران و عراق ابراز امیدواری کرد: تبادل هیات‌های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی بین دوکشور استمرار یابد تا روابط دوجانبه تقویت شود.

«جاسم الکنانی» مسئول دفتر عشایر عراق و رئیس هیات شیوخ این کشور نیز دراین دیدار با تمجید از نقش مرجعیت عراق به ویژه آیت الله سیستانی که فتوای جهادکفایی ضد داعش را صادر کرد، گفت: عراق با حمایت برادران ایرانی توانست داعش را از کشور بیرون کند.

الکنانی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت و  دولت ایران به دلیل حمایت از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد. دراین دیدار شیوخی از عشایر موصل، دیاله، کلانه و دیگر مناطق عراق حضور داشتند.

 

کلیدواژه