حوت 07, 1396 19:30 Asia/Kabul
  •  رایزنی وزیران خارجه ایران و صربستان در بلگراد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی تهران برای توسعه روابط با صربستان در همه زمینه‌ها ازجمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید کرد.

«محمدجواد ظریف» روز دوشنبه در دیدار با «ایویتسا داچیچ»  وزیر خارجه صربستان در بلگراد، با بیان اینکه حامل پیام رئیس جمهوری ایران به رئیس جمهوری صربستان برای دیدار از ایران است، تصریح کرد: پس از لغو روادید برای اتباع دو کشور، اگر پرواز مستقیمی نیز بین ایران و صربستان برقرار شود، به توسعه روابط تجاری تهران - بلگراد کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین، حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، ارتباطات، کشاورزی و دیگر زیرساخت‌ها را زمینه مناسب برای همکاری‌های ایران و صربستان خواند.

«ایویتسا داچیچ» وزیر خارجه صربستان هم دراین دیدار با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران، گفت: سفر هیات تجاری و اقتصادی ایران به صربستان می‌تواند سبب گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور شود.

وزیران خارجه ایران و صربستان همچنین دراین دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه دفاعی، علوم و فناوری، فرهنگی، هنری و دانشگاهی گفت و گو و  در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای سفری دو روزه و دیدار و رایزنی با مقامات صربستان وارد بلگراد شد. 

وزیر خارجه ایران در صدر هیات سیاسی و اقتصادی امروز سفر دوره‌ای خود را به کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی‌هرزگوین آغاز کرد.

 

کلیدواژه