بیانیه ضد ایرانی آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس پس از شکست در شورای امنیت
(last modified 1396-12-09T03:56:36+00:00 )
حوت 09, 1396 08:26 Asia/Kabul
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس پس از شکست در شورای امنیت

آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس با صدور بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند: پایبند نبودن ایران به رژیم تحریم‌های یمن نگران کننده است.

به گزارش رادیو دری،یک روز پس از شکست کشورهای اروپایی و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای متهم کردن ایران در یمن، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه‌شنبه باردیگر مواضع ضد ایرانی خود را درباره یمن تکرار کردند.

در بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس ضد ایران ادعا شده است: پایبند نبودن ایران به قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن، تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است.

آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس همچنین مدعی شدند: یافته‌های هیات کارشناسی نشان می‌دهد موشک‌هایی که حوثی‌ها در تاریخ 31 سرطان و 13 عقرب گذشته  به سمت اهداف غیرنظامی در عربستان‌سعودی شلیک کردند، مبدا ایرانی داشتند؛ ادعایی که بارها از سوی مسوولان جمهوری اسلامی ایران رد شده است. 

دوشنبه‌شب انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت برد که بدون اشاره به نقش عربستان‌سعودی و امارات در شکل‌گیری بحران یمن، از نقش ایران دراین بحران ابراز نگرانی می‌کرد. با وتوی روسیه، قطعنامه سیاسی انگلیس از دستور کار شورای امنیت خارج شد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران سه‌شنبه‌شب در توئیتر با اشاره به تلاش ناکام آمریکا و انگلیس برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، باردیگر تأکید کرد: تنها راه حل بحران یمن، گفت‌وگو و تشکیل دولت فراگیر در این کشور است.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: با شروع بحران یمن، ایران برقراری آتش‌بس، امدادرسانی، گفت وگو و ایجاد دولت فراگیر را خواستار شد و هنوز هم این راهکار و نه توهم پیروزی نظامی یا اتهام‌زنی، تنها راه‌حل بحران یمن است.

کلیدواژه