حوت 10, 1396 09:24 Asia/Kabul
  • روحانی: بندر شهیدرجایی، بندر راهبردی ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سه بندر «شهید رجایی» استان هرمزگان، جنوب ایران اظهار کرد: این طرح، بندر شهید رجایی را که بندری راهبردی برای ایران است به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.

حسن روحانی روز چهارشنبه همچنین با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، از تجهیز فاز ۲ اسکله این بندر بازدید کرد.

فاز ۳ بندر شهید رجایی با بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز جهان ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی را به ۸ میلیون TEU افزایش می‌دهد و با ۱۴۰۰ متر اسکله می‌تواند کشتی های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین فاز اول طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور افزایش کمیت تولید و ارتقای کیفیت بنزین تولیدی سازگار با محیط زیست افتتاح کرد.

اولین کارخانه «بریکت گرم» ایران در مجتمع صبا فولاد خلیج فارس در بندر عباس نیز با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن در سال با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مردم و افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی وارد استان هرمزگان در جنوب ایران شد.

کلیدواژه