حوت 11, 1396 11:31 Asia/Kabul
  • گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در واکنش به گزارش اخیر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران خاطرنشان کرد این گزارش نامتوازن، دارای ایرادات بسیار و از دید جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار و ارزش تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» با تاکید بر اینکه  در تنظیم مفاد گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران از منابع و اطلاعات غیرموثق، نادرست و سراسر فاقد اعتبار استفاده شده است تصریح کرد در این گزارش پیشرفت ها و اقدامات حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:  جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اعتقاد بوده که درحالیکه بسیاری از مناطق جهان و برخی از کشورهای خاورمیانه از شرایط اسفناک انسانی و شرایط فاجعه بار ناشی از جنگ های تحمیلی ظالمانه برخی از کشورها رنج می برند، تداوم سیاست زدگی و سیاست بازی های رایج و بکارگیری استانداردهای چند گانه در رسیدگی به وضعیت حقوق بشر کشورها، موجب بی اعتمادی بیشتر جامعه جهانی به سازمان ملل می شود.

«بهرام قاسمی» خاطرنشان کرد عزم و اراده قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران ارتقای جایگاه هر چه بیشتر حقوق شهروندان بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ایران است.

«آنتونیو گوترش» در راستای سیاست های آمریکا اخیرا در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به آنچه وی نقض حقوق بشر در ایران خوانده ابراز نگرانی کرده است.

حقوق بشر از نگاه غرب به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

 

کلیدواژه