ظریف: افراط، تهدید جدیدی برای خاورمیانه است
(last modified 1396-12-11T07:16:23+00:00 )
حوت 11, 1396 11:46 Asia/Kabul
  •  ظریف: افراط، تهدید جدیدی برای خاورمیانه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز در منطقه خاورمیانه با خطر جدیدی مواجه هستیم و آن خطر افراط است.

«محمد جواد ظریف» روز پنجشنبه در جمع ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین، با بیان اینکه دین هیچ ربطی به افراط گری ندارد، افزود: افراطیون دهه 1990 میلادی در اروپا مسیحی نبودند و افراطیون امروز در منطقه غرب آسیا هم مسلمان نیستند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه افراط یکبار منطقه بالکان را به آتش کشیده است، تصریح کرد: امروز افراط گری داعش و تروریسم در منطقه خاورمیانه از نظر سرزمینی شکست خورده اما این خطر و افراد وابسته به این تفکر خطرناک که هیچ ارتباطی به اسلام ندارند، هنوز هستند.

ظریف، خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل بوسنی و هرزگوین بر اساس عرفان اسلامی و منطق وحدت بنا شده و بر این فرهنگ، مقابله با خشونت و نپذیرفتن نفرت حاکم است.

وزیر خارجه ایران همچنین با بیان اینکه ایران در زمان سختی ها در کنار ملت بوسنی و هرزگوین بوده و به آن افتخار می کند، تاکید کرد: ارتباط میان دو ملت ایران و بوسنی و هرزگوین با خون شهدای ایرانی و بوسنی، رنگین شده است و همچنان ادامه دارد.

ظریف در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه بالکان و شرق اروپا پنجشنبه شب در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد «سارایوو» پایتخت بوسنی و هرزگوین شد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است در بوسنی و هرزگوین  با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت و گو کند. وی پیشتر به صربستان، بلغارستان و کرواسی سفر و به مقامات این کشورها در خصوص توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرده بود.

 

کلیدواژه