ایران همیشه کنار ملت و دولت بوسنی و هرزگوین خواهد بود
(last modified Fri, 02 Mar 2018 10:30:49 GMT )
حوت 11, 1396 15:00 Asia/Kabul
  •  ایران همیشه کنار ملت و دولت بوسنی و هرزگوین خواهد بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همه اقوام در بوسنی و هرزگوین را برای ایران مهم دانست و گفت: همبستگی میان اقوام موجب توسعه و امنیت هر چه بیشتر در بوسنی و هرزگوین خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران نیز کنار دولت و ملت بوسنی و هرزگوین خواهد بود.

«محمد جواد ظریف» روز جمعه در دیدار با «باقر عزت بگوویچ» عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در سارایوو، به هیات تجاری همراه خود در سفر به بوسنی و هرزگوین اشاره و ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش تجاری مشترک دو کشور، آغاز خوبی برای تحرک بخشیدن به روابط اقتصادی ایران و بوسنی و هرزگوین باشد.

وزیر امور خارجه ایران با برشمردن زمینه های همکاری دو کشور افزود: ایران تامین کننده مطمئن انرژی برای بوسنی و هرزگوین است.

ظریف، همچنین بر رفع موانع همکاری تجاری دوجانبه، تسهیل در تعرفه های گمرکی، توسعه روابط بانکی و تسهیل روابط تجاری و مردمی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه ، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را نیز از اهداف مشترک دو کشور برشمرد و گفت: ایران و بوسنی هرزگوین می توانند با همکاری در این زمینه به نفع صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای تلاش کنند.

«باقر عزت بگوویچ» عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین هم در این دیدار به حمایت های ایران از ملت بوسنی در دوران سختی ها اشاره کرد و افزود: همه اقوام این کشور، حمایت های ایران را فراموش نمی کنند.

وی افزود: روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور در سطح مطلوبی بوده و با رفع  تحریم های ایران، زمینه برای جهش روابط تجاری دوجانبه آماده است.

 

کلیدواژه