ساخت سامانه موشکی «باور- 373» با علم و دانش ایرانی
(last modified Sat, 03 Mar 2018 04:19:59 GMT )
حوت 12, 1396 08:49 Asia/Kabul
  • ساخت سامانه موشکی «باور- 373» با علم و دانش ایرانی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سامانه موشکی «باور- 373» با پشتوانه دانشمندان جوان ایرانی ساخته و آماده شده است.

به گزارش رادیو دری،امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» جمعه‌شب درآیین یادواره شهیدان مسجد جوادالائمه اهواز، جنوب غرب ایران افزود: سامانه راهبردی موشکی «باور- 373» درسایه تحریم دشمنان ملت ایران ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش ایران با بیان اینکه این سامانه موشکی از نظر کارایی بهتر از سامانه موشکی «اس- 300» است، تصریح کرد: تجهیزات و دانش در پدافند هوایی ارتش ایران بهترین و به‌روز است.

امیر سرتیپ اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید، گفت: جمهوری اسلامی ایران با مردم خود در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد و امروز پرقدرت و استوار در مسیر خود گام برمی‌دارد.

سامانه راهبردی موشکی «باور- 373» توانایی رهگیری و درگیری با اهداف متنوع را دارد و علاوه بر قابلیت درگیری با اهداف ایرودینامیکی (هواپیماها) توانایی درگیری با موشک‌های بالستیک، کروز و سایر موشک‌ها را به بهترین شکل ممکن دارد. 

این سامانه پدافندهوایی دوربرد موشکی همانند نمونه‌های خارجی خود دارای مأموریت مشابه بوده است و علاوه بر اتصال رادارهای هشدار زودهنگام  از رادارهای مختلفی نیز در آتشبار خود بهره می‌برد.

کلیدواژه