تاکید ولایتی بر نابخردانه بودن طرح های ضد ایرانی آمریکا
(last modified Wed, 07 Sep 2016 11:16:33 GMT )
سنبله 17, 1395 15:46 Asia/Kabul
  • تاکید ولایتی بر نابخردانه بودن طرح های ضد ایرانی آمریکا

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، طرح‌های ضد ایرانی کنگره آمریکا را تبلیغاتی و نابخردانه دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر محکومیت ایران با غرامتی بیش از 55 میلیارد دلار، گفت: این نوع حرکت‌ها سطح آمریکا را در عرصه بین المللی پایین می‌آورد ضمن آن که هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ایران کشوری نیست که تصمیمات آمریکایی‌ها را اجراء کند، افزود: ایران کشوری مقتدر است و آمریکایی‌ها قدرت تحقق بخشیدن به تصمیمات تبلیغاتی و نابخردانه خود را ندارند.

ولایتی همچنین درباره دلیل افزایش هشدار ناوهای ایرانی به ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز در خلیج فارس تاکید کرد: این امری عادی است و نیروهای مسلح درچارچوب دفاع از جمهوری اسلامی با هرکسی که قصد تجاوز به ایران را داشته باشد برخورد خواهند کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران درباره آسیب دیدگان فاجعه منا نیز تصریح کرد: راههای متعددی مانند مراجعه به مراجع حقوقی بین المللی می‌تواند بخشی از اقداماتی باشد که باید هر چه زودتر انجام گیرد.

کلیدواژه