غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است
(last modified 1396-12-13T07:41:09+00:00 )
حوت 13, 1396 12:11 Asia/Kabul
  •  غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران، گفت: غرب آسیا، محل رقابت قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای بوده و سوریه یکی از عرصه‌های بروز و ظهور این رقابت است.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر «یحیی رحیم‌صفوی» روز یکشنبه در استان گلستان، شمال ایران، اظهار کرد: هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی، غرب، عربستان، امارات، اردن و ترکیه از ایجاد بحران سوریه هدف قراردادن استقلال، هویت ملی، تمامیت‌ارضی و نابودی زیرساخت‌های این کشور بود که با شکست کامل مواجه شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با تأکید بر اینکه آمریکا و ترکیه به سوریه حمله و حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده‌اند، افزود: اساس استراتژی آمریکا سیاست زور بوده که این سیاست در منطقه غرب آسیا با شکست مواجه شده است.

سرلشکر رحیم‌صفوی همچنین با تشریح پیشرفت‌های دفاعی ایران در عرصه هوا-فضا، به حوزه پهپاد اشاره و خاطرنشان کرد: درعملیات حمله موشکی نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور، هواپیماهای بدون سرنشین این نیرو درشب به پرواز درآمدند و مختصات اهداف را تعیین کردند و سپس موشک‌ها به طور دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 28 جوزا 1397  مقر فرماندهی و مراکز تجمع، پشتیبانی و ساخت خودروهای انفجاری تروریست‌های داعش را در دیرالزور، شرق سوریه با شش فروند موشک میان بُرد زمین به زمین هدف قرار داد که در این عملیات بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند نفر از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیدند.

 

کلیدواژه