قاسمی: تکرار ادعاهای واهی ضد ایران، مشکل بحرین را حل نخواهد کرد
(last modified Sun, 04 Mar 2018 11:43:27 GMT )
حوت 13, 1396 16:13 Asia/Kabul
  • قاسمی: تکرار ادعاهای واهی ضد ایران، مشکل بحرین را حل نخواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد ادعاهای واهی و تکراری وزارت کشور بحرین ضد نهادهای ایرانی، تاکید کرد: فرافکنی، طرح سناریوهای تکراری و اتهام‌های بی‌اساس به دیگران، مشکل حکومت بحرین با شهروندان خود را حل نخواهد کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه باردیگر به مقام‌های بحرینی توصیه کرد به جای تشدید رویکردهای امنیتی و پلیسی، زمینه را برای تعامل و گفت وگو با مردم خود فراهم کنند.

وزارت کشور بحرین روز شنبه مدعی شد: 116 نفر را که قصد انجام اقدامات تروریستی در کشور داشتند دستگیر کرده است و شماری از این افراد توسط ایران، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در عراق آموزش دیده‌اند.

«علی الاسود» نماینده پیشین پارلمان و عضو جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین اعلام کرد: هدف وزارت کشور بحرین از این اقدام، تلاش برای جلب کمک‌های مادی کشورهای عربی و سرکوب بیشتر خیزش مسالمت‌آمیز مردم بحرین است.

رژیم بحرین در هفت سال گذشته بیش از 11000 شهروند بحرینی را به اتهام‌های واهی بازداشت و شماری را سلب تابعیت و از این کشور اخراج کرده است؛ بنا براعلام منابع حقوق بشری، بحرین به‌عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا، بیشترین زندانی سیاسی را دارد.

کلیدواژه