حوت 14, 1396 11:40 Asia/Kabul
  • برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه؛ امروز

چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه امروز(دوشنبه) در مسکو برگزار می شود.

به گزارش رادیو دری؛ «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و «الکساندر نواک» Alexander Novak  وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی این کمیسیون مشترک، سخنرانان مراسم افتتاحیه چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور هستند.‏

مسعود کرباسیان و الکساندر نواک، طرحها و پروژه های جاری و آتی اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری را در بخش های مختلف انرژی، حمل و نقل، راه، بازرگانی و گمرکی، بهداشتی و کشاورزی، در قالب چندین گروه کاری و نشست کارشناسی بررسی می کنند.

کمیته های 14 گانه این کمیسیون مشترک نیز نهایی کردن 14 سند همکاری در زمینه های برق، انرژی هسته ای، همکاریهای فرهنگی، حمل و نقل، ورزش و جوانان، آموزش عالی، اتحادیه ارواسیا، صنعت و تجارت، گمرک، بهداشت و درمان، مبادلات بانکی و همکاریهای رسانه ای بین ایران و روسیه را در دستور کار دارند.

در حاشیه چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، چند تفاهم نامه همکاری هم امضاء خواهد شد.

طی دور روز برگزاری این کمیسیون مشترک، همایش تجار و بازرگانان بخش خصوصی ایران و روسیه نیز در محل اتاق بازرگانی روسیه برگزار خواهد شد.

کرباسیان در سفر به مسکو، با مقام های روسیه از جمله معاون نخست وزیر، وزیر انرژی، وزیر توسعه اقتصادی، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خزر و وزیر امور قفقاز شمالی نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

کلیدواژه