حوت 14, 1396 19:39 Asia/Kabul
  • تاکید لاریجانی بر همکاری مشترک ایران و ترکیه برای حل مشکلات منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: ظرفیت های ایران و ترکیه در حدی قرار دارد که اگر با هم همکاری نزدیک داشته باشند بر چالش های منطقه فائق آمده و به نتایج خوبی دست پیدا می کنند.

«علی لاریجانی» روز دوشنبه در دیدار با «ولکان بوزکر» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه در تهران، اظهار کرد: گسترش سطح روابط میان پارلمان های دو کشور می تواند سطح مناسبات را ارتقاء بخشد و یکی از مسائل مهمی که نیاز به همکاری گسترده تر میان کشورهای مستقل وجود دارد مسأله مبارزه با تروریسم است.

رئیس مجلس ایران با انتقاد از حمایت های برخی از کشورهای منطقه از تروریسم، تصریح کرد: ایران و ترکیه نشان دادند که در مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده و کشورهای دیگر هم خواهان همکاری های مستمر و گسترده در این خصوص هستند.

وی همچنین گفت: زمینه های همکاری و سرمایه گذاری در ایران برای فعالان ترکیه فراهم بوده و باعث نزدیکی بیشتر دو کشور خواهد شد.

«ولکان بوزکر» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه هم در این دیدار به علاقمندی ملت ترکیه به ملت ایران اشاره کرد و افزود: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ منطقه، با تهدیدات امنیتی جدی مواجه هستند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه با تاکید بر حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، تصریح کرد: ترکیه به خاک هیچ یک از همسایگانش چشمداشتی ندارد و امیدوار است که سوریه هم مانند عراق هر چه زودتر به صلح و آرامش برسد.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی، خاطرنشان کرد: گسترش همکاری مجالس دو کشور در سطح کمیسیون ها می تواند به نزدیکتر شدن روابط دو کشور کمک کند.