حوت 15, 1396 09:13 Asia/Kabul
  • روحانی: برهم خوردن برجام نقطه پشیمانی همگان خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر ضرورت حفظ برجام در راستای توسعه امنیت، ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای، تاکید کرد: بر هم خوردن توافق هسته ای نقطه پشیمانی همگان خواهد بود.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در دیدار با «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در تهران، برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» را آزمایش و امتحانی برای تمامی طرف های مذاکره کننده دانست و افزود: پابرجا ماندن برجام به جهان ثابت می‌کند که مذاکره و دیپلماسی بهترین گزینه برای حل مشکلات بوده و برهم خوردن آن به معنای این است که مذاکرات سیاسی اتلاف وقت است.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: ایران هرگز آغازگر نقض برجام نخواهد بود و این توافق را در راستای افزایش اعتماد، آرامش، همکاری و ثبات منطقه ای و بین المللی موثر می‌داند.

روحانی، همچنین امنیت خلیج فارس را موضوعی حائز اهمیت در منطقه دانست و با اشاره به بحران یمن، خاطر نشان کرد: سازمان های بین المللی باید در راستای آتش بس، پایان یافتن جنگ و کشتار مردم در یمن و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم این کشور، تلاش کنند.

وی، مبارزه تا محو کامل تروریسم و کمک به مردم سوریه را از اولویت های مهم همکاری ایران و فرانسه در منطقه برشمرد و گفت: هیچ راهی جز تقویت دولت مرکزی در دمشق برای حل بحران سوریه وجود ندارد.

رئیس جمهوری ایران، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری ها با فرانسه قائل نیست.

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با تأکید بر حفظ و پایبندی برجام، گفت: گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده پایبندی کامل ایران به تعهدات خود است و فرانسه تمام تلاش خود را در راستای پابرجا ماندن برجام انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه فرانسه تصریح کرد: اروپا توافق هسته ای با ایران را سندی اساسی بویژه در راستای توسعه امنیت و ثبات منطقه ای می داند و ایران و فرانسه می توانند در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه ای و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در کشورهای منطقه همکاری کنند.

 

کلیدواژه