حوت 16, 1396 14:38 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران ثبات‌آفرین، برای هیچ‌کس خطر نیست
    روحانی: ایران ثبات‌آفرین، برای هیچ‌کس خطر نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران، توانمندی دفاعی ایران را بازدارنده و برای صلح، تقویت ثبات و امنیت منطقه خواند و گفت: هیچ‌کس نباید نگران سلاح، موشک یا تقویت بنیه دفاعی ایران باشد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه قدرت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بویژه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه دیگران نیست، افزود: ایران قدرت نظامی‌ خود را برای حمله به کشوری تقویت نمی‌کند، بلکه قدرت دفاعی ایران بازدارنده و برای دفاع از کشور است.

رئیس جمهوری ایران، به تحرکات برخی کشورهای منطقه درخصوص دامن زدن به ایران‌هراسی اشاره کرد و افزود: ایران به دنبال عزتمندی بوده و هیچگاه به فکر زورگویی و تجاوز به دیگران نبوده است و نخواهد بود.

روحانی، تصریح کرد: تاریخ هم نشان می‌دهد، ملت ایران هیچگاه به ملتی ظلم نکرده، سرزمین کسی را غصب نکرده و همسایگان خود را بمباران نکرده است، بلکه آوارگان دیگر کشورها را هم به میهمانی پذیرفته است.

رئیس قوه مجریه ایران با تاکید بر اینکه ایران برای هیچ‌کس خطر نیست، خاطرنشان کرد: ایران برای کل منطقه، عامل ثبات و امنیت است و از حقوق خودش به خوبی دفاع خواهد کرد.

روحانی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه هم گفت: آنهایی که در طول 70 سال گذشته در منطقه، آشوب، جنگ و ویرانی را به‌بار آوردند و هر روز دنبال قتل‌عام مردم بودند و صبرا و شتیلا را درست کردند، دیگر جایی ندارد که بخواهند دم از خطر ایران بزنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن تبریک ایام میلاد با برکت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت مقام مادر و میلاد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به همه مردم عزتمند ایران تصریح کرد: فاطمه اطهر (س) الگویی برای زنان جامعه و جهان است.

 

کلیدواژه