حوت 16, 1396 15:13 Asia/Kabul
  • بروجردی: نسل‌کشی در یمن و ظلم به ملت بحرین محکوم است
    بروجردی: نسل‌کشی در یمن و ظلم به ملت بحرین محکوم است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: عربستان شرایطی ایجاد کند که به صلح‌پایدار در منطقه کمک کند.

«علاء الدین بروجردی» ضمن محکوم کردن نسل‌کشی در یمن و ظلم چند ساله به ملت بحرین، اظهار کرد: جنگ‌هایی که به منطقه تحمیل شد، جنگ‌های نیابتی است و آمریکایی‌ها بعد از شکست در عراق و برای جلوگیری از کشته شدن نظامیان خود به منطقه تحمیل می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، تصریح کرد: آمریکا تبدیل به چالش امنیتی در جهان شده است، چرا که در هر نقطه بحرانی در جهان، وقتی ابتکاری خودجوش برای صلح‌پایدار ایجاد می‌شود، خشمگین می‌شود.

بروجردی، با اشاره به اینکه آمریکا فقط زبان زور را متوجه می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران سیاست‌های رئیس جمهوری روسیه را در مقابله با گزافه‌گویی‌های دولت آمریکا تحسین می‌کند، چرا که این سیاست درجمهوری اسلامی ایران نیز دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه اختلاف ایران و عربستان، اختلاف شیعه و سنی نیست، تصریح کرد: ایران بارها اعلام کرده برای گفت وگو با عربستان برای حل مشکلات در منطقه آماده است.

کلیدواژه