حوت 17, 1396 10:47 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تقویت امنیت منطقه از مهمترین اهداف ایران است

دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت: برقراری حداکثری امنیت ملی ایران و منطقه از مهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

«حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه لیدن Leiden هلند که به دعوت دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه ایران در تهران به‌سر می‌برند، پیچیدگی‌های موجود در بحران‌های منطقه بویژه غرب آسیا را ناشی از تغییر، تحول و تنوع کنشگران، محیط کنش و نوعی کنش نسبت به قبل از جنگ سرد دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی ایران افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پارلمان در ایران به نهادی واقعی و فعال مبدل شد که از اختیارات بالایی در زمینه امور نظارت و قانونگذاری برخوردار است.

دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل همچنین برنقش غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی برای رسیدن به مطامع مورد نظر خود تاکید کرد.

دانشجویان دانشگاه لیدن هلند نیز در این دیدار سوالاتی را در حوزه بین المللی و منطقه‌ای مطرح کردند.

دانشگاه لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند در سال ۱۵۷۵ تاسیس شد؛ این دانشگاه دارای شش دانشکده در رشته‌های حقوق، پزشکی، باستانشناسی، ریاضیات و علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

کلیدواژه