قاسمی: انگلیس ، عربستان را برای صدور اندیشه های تروریستی تحت فشار قرار دهد
(last modified Thu, 08 Mar 2018 11:07:22 GMT )
حوت 17, 1396 15:37 Asia/Kabul
  • قاسمی: انگلیس ، عربستان را برای صدور اندیشه های تروریستی تحت فشار قرار دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : انگلیس و دیگر کشورها باید در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف خونریزی در یمن و صدور اندیشه های تروریستی تحت فشار قرار دهند و منافع اقتصادی شان را با صلح و امنیت جهانی معامله نکنند.

به گزارش رادیو دری، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات و موضع گیری های ضد ایرانی مقامات انگلیسی و سعودی در سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن، ضمن محکوم کردن چنین همنوایی های غیرمسئولانه اظهار داشت: طنز جالبی است که مقامات انگلیسی در دیدار با مقامات عربستان که متجاوز به یمن و عامل بروز فاجعه انسانی و جنایت جنگی در این کشور است و سالهاست اصلی ترین منبع، مروج و حامی افراط گرایی، تروریسم و جنگ افروزی در خاورمیانه و جهان است، اقدام به بیان چنین مواضع و اظهاراتی علیه ایران می کنند.

وی همچنین گفت: حمایت های سیاسی و تسلیحاتی انگلیس و برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا از عربستان تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات کل منطقه است. اینگونه همنوایی های انگلیس با ریاض، مسئولیت این کشور را در شکل گیری، تشدید و تداوم بحران های منطقه غرب آسیا سنگین تر و رسیدن به صلح و همکاری بین کشورهای منطقه را دشوار، طولانی و پرهزینه تر می کند.

کلیدواژه