عربستان: جهان برای جلوگیری از جنایات صهیونیست‌ها اقدام فوری کند
(last modified 1403-07-30T13:20:29+00:00 )
میزان 30, 1403 17:50 Asia/Kabul
  • عربستان: جهان برای جلوگیری از جنایات صهیونیستها اقدام فوری کند
    عربستان: جهان برای جلوگیری از جنایات صهیونیستها اقدام فوری کند

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه و یورش اشغالگران به مسجد الاقصی از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از ادامه این جنایات اقدام فوری کنند

به گزارش رادیو دری، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: عربستان این اقدامات را که نقض کننده آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است، به شدت رد می‌کند.

این وزارتخانه با تاکید بر اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف این تخلفات که امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند، از جامعه بین‌المللی به‌ویژه اعضای دائمی شورای امنیت خواست تا در قبال تشدید خطرناک تنش در منطقه غرب آسیا، مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و احیای حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید و تصریح شده است: دولت ریاض با حمایت از مسأله تشکیل دولت مستقل فلسطین و رد قاطعانه هر گونه اقدامی که حقوق فلسطینی‌ها را تهدید کند یا مقدسات آنها را هدف قرار دهد، خواستار آتش‌بس فوری برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انسانی در نوار غزه است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که همزمان با حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، اشغالگران صهیونیست برای دومین روز متوالی به صحن مبارک مسجد الاقصی یورش بردند.

یورش صهیونیست های تندرو به مسجدالاقصی تحت حمایت های شدید امنیتی انجام شد.

سازمان اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در این باره اعلام کرد که حدود هزار و ۳۹۰ صهیونیست روز یکشنبه با حمایت نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی یورش بردند.

وزیر خارجه عربستان: کشور مستقل فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک و خون کشید

کلیدواژه