ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک و خون کشید
(last modified 1403-07-29T11:46:29+00:00 )
میزان 29, 1403 16:16 Asia/Kabul
  • ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک و خون کشید
    ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک و خون کشید

رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتادمین روز از آغاز جنایات خود در غزه، تنها در یک حمله 73 فلسطینی را در بیت لاهیا به خاک و خون کشید.

به گزارش رادیو دری، اشغالگران صهیونیست روز یکشنبه به جنایت هولناک دیگری در بیت لاهیا در شمال غزه دست زدند که در آن 73 فلسطینی به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر ناپدید شدند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها در بیانیه ای تأکید کرد که این سطح جدید از جنایت در اجرای جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی علیه ملت فلسطین همزمان با اعلام طرح صهیونیست‌ها موسوم به "طرح ژنرال‌ها" رخ می دهد که هدف آن نابودی تمام جلوه های زندگی در شمال نوار غزه است.

بیانیه می افزاید: بیش از دو هفته است که رژیم جنایتکار صهیونیستی به محاصره مناطق وسیعی در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و نزدیک به 400 هزار فلسطینی را بدون حداقل نیازهای زندگی محاصره کرده، عمداً بیمارستان‌ها را بمباران می کند و مردم را در جاده‌ها به قتل می‌رساند و اکنون جاده‌ها پر از پیکر شهدا است.

جنبش جهاد اسلامی دولت آمریکا را مسئول این جنایت دانسته زیرا «این کشور است که جنگ را مدیریت می‌کند، به آن نظارت دارد و تمام سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.»

در همین حال در جبالیا نیز تانک‌های اشغالگران با نفوذ به بزرگترین اردوگاه پرجمعیت آوارگان فلسطینی در نوار غزه و کشتار غیر نظامیان و بمباران خانه‌های آنان، به جنایات پی در پی خود و محاصره مداوم مردم این منطقه در شانزدهمین روز متوالی ادامه دادند.

ارتش اشغالگر در این اردوگاه، غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی را شکنجه و دستگیر و صدها نفر از آنها را وادار به ترک اجباری محل سکونتشان کرده است.

نام بیش از هزار و ۲۰۰ خانوار از ثبت احوال غزه حذف شد