ظریف : نباید ظلم و تبعیض ضد زنان صورت گیرد
(last modified 1396-12-17T12:41:29+00:00 )
حوت 17, 1396 17:11 Asia/Kabul
  • ظریف : نباید ظلم و تبعیض ضد زنان صورت گیرد

وزیر امورخارجه ایران گفت: نباید اجازه داد به نام پیامبر اسلام، ظلم و تبعیض ضد نیمی از جامعه یعنی زنان صورت گیرد.

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه در نشست بین المللی زنان ،صلح و امنیت پایدار در تهران افزود: باید در جامعه و منطقه خاورمیانه نفرت و خشونت جای خود را به فرهنگ محبت ، مهر و برابری بدهد.

ظریف، فرهنگ محبت ، مهر و برابری را فرهنگ تمام ادیان الهی دانست و گفت: چه کسی بهتر از زنان و مادران است که این فهم مشترک - فرهنگ محبت ، مهر و برابری- را به جامعه بشریت می تواند بشناساند؟

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: باید همه به این درک و فهم برسند که اگر فرهنگ خشونت ، حذف و نفرت را پذیرفتند، پس باید شاهد و قربانی افراطی گری خشونت هم بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران  درباره خشونت ضد  زنان تاکید کرد: همه دنیا، از خشونت ضد زنان رنج می برند و نیاز است که با همفکری و همکاری در سطح بین المللی این معضل جهانی را رفع کرد.

نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار روز پنج شنبه به  میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تهران آغاز بکار کرد و با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در این نشست فعالان زن از کشورهایی همچون لبنان ، بنگلادش ، افغانستان ، اندونزی ، پاکستان و هندوستان شرکت کردند.

تعادل جنسیتی توسعه صلح و پایداری امنیت ، آثار مخاصمات و در گیری های مسلحانه بر زنان ، نقش زنان در فرآیند صلح ، نقش زنان در توسعه پایدار و امنیت محیط زیست از محورهای این نشست بین المللی بود.

کلیدواژه