حوت 17, 1396 17:26 Asia/Kabul
  • تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

فردا جمعه بیستم جمادی الثانی سال 1439 هجری - قمری،برابر با 18 حوت 1396 خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

حضرت فاطمه زهرا (س) ، دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) ، بیستم جمادی الثانی سال هشتم قبل از هجرت به دنیا آمدند.

این بانوی گرامی از کودکی ، در خانه وحی،با راهنمایی های پدرش ، پیامبر گرامی اسلام (ص) به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافت.

دختر گرامی حضرت محمد (ص) همچنین در کانون گرم و با صفای خانه امام علی (ع) امام اول شیعیان جهان ، به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداخت و انسان های بزرگ و وارسته ای همچون امام حسن (ع)،امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش داد.

حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد،الگوی زنان جهان به شمار می رود و روز تولد ایشان در ایران که مصادف با سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است به عنوان روز "مادر" و " زن" نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان ، به ویژه مادران ، تجلیل می شود.

به همین مناسبت ایران اسلامی در شب میلاد بانوی دو عالم، دخت رسول مکرم اسلام، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) سراسر جشن و شادی است.

مناطق مختلف ایران بویژه شهرهای مقدس قم و مشهد حال و هوایی دیگری دارد و شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با چراغانی و آذین بندی خیابان‌ها و معابر و بر پایی جشن و سرور، این میلاد خجسته را جشن گرفتند.

رادیو دری فرارسیدن خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) را به همه مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان تبریک می گوید.