زخمی شدن خبرنگار صدا و سیما در غوطه شرقی دمشق
(last modified 1396-12-18T06:36:16+00:00 )
حوت 18, 1396 11:06 Asia/Kabul
  • زخمی شدن خبرنگار صدا و سیما در غوطه شرقی دمشق

"سیدمجتبی حیدری" خبرنگار خبرگزاری صداوسیما روز پنجشنبه هنگام پوشش عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه در حومه شرق دمشق پایتخت این کشور، زخمی شد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگان رسانه های مقیم سوریه ازجمله خبرنگار خبرگزاری صداوسیما هنگام بازدید یکی از تونل ها در غوطه شرقی دشمق که به تازکی از کنترل تروریست ها آزاد شده ، مورد حمله خمپاره ای قرار گرفتند.در اثر این حمله ، سقف این تونل فرو ریخت و خبرنگار صدا و سیما از ناحیه سر زخمی شد.

سید مجتبی حیدری بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پس درمان و مراقبت های پزشکی، وضع جسمانی ایشان رضایت بخش گزارش شده است.

پزشک معالج حیدری گفت: در صورتی که نشانه های خاصی در مراقبت از خبرنگار مجروح صداوسیما دیده نشود، وی تا ساعتی دیگر از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

غوطه شرقی منطقه‌ای راهبردی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه است که بخشی از آن در اشغال گروه های تروریستی است. تروریست ها به طور روزانه از غوطه شرقی، شهروندان سوری  را با راکت و خمپاره هدف قرار می دهند.

ارتش سوریه در راستای حمایت از مردم این کشور قصد دارد غوطه شرقی را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.بر اساس گزارش ها تاکنون حدود نیمی از منطقه ازاشغال تروریست ها خارج شده است.

بحران در سوریه از سال 1390 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان  برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه