حوت 21, 1396 15:38 Asia/Kabul
  •  تعرض به سفارت ایران در لندن؛ پاسخ انگلیس به خرید تسلیحاتی ولیعهد عربستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تعرض به سفارت تهران در لندن را پاسخ دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی 14 میلیارد پوندی ولیعهد عربستان از انگلیس دانست.

عده‌ای که خود را طرفداران فرقه شیرازی نامیدند، عصرجمعه به سفارت ایران در لندن تعرض کردند. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه‌شب از دستگیری تعرض‌کنندگان به سفارت ایران در لندن خبر داد و گفت: این غائله نمایشی پایان یافته است.

فرقه شیرازی که ازآن به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام «صادق شیرازی» است؛ این فرقه به مقدسات اهل‌سنت نیز اهانت می‌کند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت تهران در لندن گفت: خرید تسلیحاتی 14 میلیارد پوندی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از انگلیس باید به نحوی پاسخ داده می شد که شکل مفتضحش تعرض به سفارت ایران در لندن بود.

شمخانی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی و ضد مقاومت اسلامی ولیعهد عربستان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا مروجان تروریسم در منطقه هستند اما ولیعهد عربستان درباره ایران که تامین کننده صلح و ثبات در منطقه است، فرافکنی می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: رژیم آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا در طول حیات سیاسی خود با ترویج گروههای تکفیری، مرزهای خونینی را در جهان اسلام ایجاد کردند.

 

کلیدواژه