حوت 21, 1396 16:22 Asia/Kabul
  •  گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل ضد ایران ، غیرمستند و کذب است

رئیس قوه قضائیه ایران گفت : افکار عمومی جهان تناقض رفتاری نهادهای بین المللی درباره حقوق بشر را نمی پذیرد.

آیت الله «صادق آملی لاریجانی» روز دوشنبه در جلسه مسوولان عالی قضایی، با اشاره به گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل درباره ایران، اظهار کرد: متأسفانه این گزارش نیز مانند گزارش های پیشین و برخی بیانیه های دیگر، مجموعه ادعاهای ضد انقلاب و منافقین در خارج از ایران بود که از زبان دبیرکل سازمان ملل شنیده شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل  در راستای سیاست های آمریکا در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره  آنچه وی نقض حقوق بشر در ایران خواند ابراز نگرانی کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جایگاه دبیر کل سازمان ملل بالاتر از آن است که بخواهد بلندگوی این جریان ها باشد، خاطرنشان کرد: همه آنچه تحت عنوان شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی، قوانین ناعادلانه به لحاظ جنسیتی و برخی اعدام ها به ایران نسبت داده می شود بر مبنای ادعاها و گزارشهای کاملاً غیرمستند و صددرصد کذب است.

آملی لاریجانی همچنین گفت: ایران در حالی به اقدامات ضد حقوق بشر متهم می شود که عربستان سعودی با دلارهای نفتی که تقدیم کشورهای سلطه گر مانند آمریکا و انگلیس کرده و فهرستی از اقدامات ضد حقوق بشری در حد جنایت جنگی در کارنامه خود دارد، از هر اتهامی مبرا است.

 

کلیدواژه