ایران در پی تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی است
(last modified 1396-12-21T12:08:14+00:00 )
حوت 21, 1396 16:38 Asia/Kabul
  •  ایران در پی تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، گفت : تلاش ها برای تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ادامه می یابد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز دوشنبه در دیدار «سوزانا ترستال»  سفیر هلند در تهران، افزود: ایران با تجربه هشت سال دفاع مقدس به این نتیجه راهبردی رسیده که بدون داشتن توان دفاعی و بازدارندگی بالا نخواهد توانست امنیت ملی خود را فراهم کند.

وزیر دفاع ایران، علت وضعیت آشوب زده و بی ثبات منطقه را نتیجه  دخالت قدرت های فرامنطقه ای دانست و تصریح کرد: بحران های منطقه ای با اشغالگری و مداخله نیروهای خارجی و برخوردهای دوگانه ایجاد شده است.

وی گفت: اعتراف آمریکا به تشکیل گروه تروریستی داعش و مدیریت و انتقال این گروه جنایتکار به شرق منطقه و اختصاص 550 میلیون دلار برای حمایت از گروه های تروریستی نشان دهنده نقش  جدی آمریکا در بی ثبات کردن منطقه است.

امیر حاتمی همچنین به فاجعه انسانی در یمن اشاره کرد و از هلند به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل و دیگر اعضای آن خواست از کشتار زنان، کودکان و مردم بی گناه توسط عربستان جلوگیری کنند.

وزیر دفاع ایران، با اشاره به ادعای تمسخرآمیز آمریکا مبنی بر ارسال موشک به یمن از سوی ایران، خاطر نشان کرد: ادعای آمریکایی ها و متحدان آن ها در واقع انحراف افکار عمومی جهان از جنایت های روی داده  در یمن است.

«سوزانا ترستال» سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش علاقمند به توسعه روابط دفاعی با ایران است، تصریح کرد: هلند خواهان استقرار صلح و امنیت در تمام جهان بوده و این موضوع برای مقامات کشورش اهمیت فراوان دارد.

 

کلیدواژه