حوت 22, 1396 09:17 Asia/Kabul
  •  روابط تهران و اسلام‌آباد، مدل مناسب گسترش روابط با دیگران است

وزیرامورخارجه ایران گفت: روابط ایران و پاکستان می‌تواند به‌عنوان مدل خوبی درخصوص توسعه روابط با دیگر کشورها مطرح شود.

«محمدجواد ظریف» وزیرامورخارجه ایران شامگاه‌دوشنبه درجمع ایرانیان مقیم اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان با گرامیداشت هفتادمین سال روابط و دوستی ایران و پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و در طول 70 سال روابط سیاسی، دوکشور همواره در شرایط سخت کنار همدیگر بوده‌اند.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: در دو سال گذشته روابط دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه در زمینه اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی افزایش چشمگیر داشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گسترش روابط با پاکستان گفت: از نظر میزان محبوبیت جمهوری اسلامی ایران درمیان کشورهای جهان، ایران از بیشترین میزان محبوبیت دربین مردم پاکستان برخوردار بوده و این، نشان دهنده نوع ارتباط دو کشور است.

«مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز افزایش حدود 50 درصدی میزان مبادلات تجاری ایران و پاکستان در 9 ماه گذشته را باوجود محدودیت‌های اقتصادی نظیر برقرار نشدن ارتباط بانکی، نشان تلاش سفارت ایران و کارکنان این نمایندگی و عزم تهران برای گسترش تعامل اقتصادی با اسلام‌آباد عنوان کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران شامگاه یکشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی‌رتبه پاکستان در صدر هیأت سیاسی - تجاری و به دعوت «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه این کشور وارد پاکستان شد.

 

کلیدواژه