حوت 22, 1396 09:38 Asia/Kabul
  •  امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه، امنیت ایران است

وزیر امورخارجه ایران گفت: امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه، همان امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در پاسخ به رسانه‌های پاکستان، در تبیین اهمیت امنیت و ثبات در منطقه، درباره روابط ایران و عربستان افزود: سعودی‌ها فکر می‌کنند به نفع آنها است اگر دنیا فکر کند رژیم سعودی از سوی ایران تهدید می‌شود.

ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد عربستان‌سعودی جزئی از منطقه است و نباید از تحولات منطقه جدا نگاه داشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تشریح خسارت‌های جبران‌ناپذیر و ویرانی‌های حاصل از اقدامات تروریستی در عراق و سوریه، افزود: ایران و عربستان‌سعودی می‌توانند برای بازسازی عراق و سوریه سرمایه‌گذاری کنند و برای این کار باید مشکلات خود را پشت میز مذاکرات حل و فصل کنند.

ظریف درباره روابط ایران و هند نیز با اشاره به روابط حسنه تهران و اسلام‌آباد گفت: روابط ایران با هند درچارچوب مخالفت با پاکستان نیست، همانطوری که روابط پاکستان و عربستان‌سعودی نیز نشانه مخالفت با ایران نیست.

وزیر امورخارجه ایران درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام هم گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران و غرب، توافقنامه‌ای بین‌المللی است و اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بخواهد این توافقنامه را نقض کند یقیناً خود این کشور در جهان منزوی خواهد شد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران شامگاه یکشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی‌رتبه پاکستان در صدر هیأت سیاسی - تجاری و به دعوت «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه این کشور وارد پاکستان شد.

 

کلیدواژه