قاسمی: اتهامات تکراری وزیر خارجه عربستان گزافه گویی و ناروا است
(last modified Thu, 08 Sep 2016 10:28:43 GMT )
سنبله 18, 1395 14:58 Asia/Kabul
  • قاسمی: اتهامات تکراری وزیر خارجه عربستان گزافه گویی و ناروا است

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، اتهامات تکراری وزیر خارجه عربستان را گزافه گویی و ناروا دانست.

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اتهامات تکراری وزیر امورخارجه عربستان ضد ایران درباره حمایت از تروریسم را ناروا و گزافه گویی دانست.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: عربستان سعودی مدت هاست آسایش، امنیت و زندگی را از مردم بی دفاع یمن سلب و جنگی بی رحمانه، ویرانگر و شوم را بر مردمان بی پناه و بی گناه این کشور تحمیل کرده و آنان را مورد هجوم مستقیم موشک ها و جنگنده های خود قرار داده است و همزمان و به رسم همیشه، دیگران را به مداخله در امور داخلی همسایگان متهم می کند.

قاسمی افزود: اتهام مضحک و تکراری «عادل الجبیر» وزیر امورخارجه خود باخته عربستان، به حمایت ایران از تروریسم و سازمان القاعده در شرایطی است که سرکردگان این قبیل گروه های تروریستی اعم از طالبان، القاعده، داعش و دیگر تروریست های ویرانگر و انسان کش یا خود از شهروندان سعودی بوده یا تحت تأثیر تفکرات افراط گرایانه وهابیت ترویج یافته توسط آنان قرار دارند؛ واقعیت تلخی که رفته - رفته جهانیان و تمامی وجدان های بیدار بشری از آن آگاه شده و می شوند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکیدکرد: ناآرامی های امروز و تمامی ظلم و ستمی که بر مردم بی گناه و مسلمان کشورهای منطقه آوار شده است، ناشی از مداخلات خارجی و اصرار جاهلانه صاحبان، حامیان و حاملان همین تفکرات افراطی در پیشبرد سیاست هایی است که تنها بر پیچیدگی معادلات و افزایش حجم ناآرامی و بی ثباتی ها می افزاید.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه؛ قاسمی افزود:جنگ یمن، فاجعه منا و حمایت از تروریست های شناسنامه دار در عراق و سوریه و دیگر مناطق، لکه هایی سیاه در کارنامه خطاپیشه گانی است که از فرط خود بینی و نا دیده انگاشتن واقعیات به یک سویه انگاری، گزافه گویی و فرافکنی و ناراستی روی آورده اند.

 

کلیدواژه