حوت 24, 1396 09:40 Asia/Kabul
  • تأکید مجلس خبرگان رهبری بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی ایران

در بیانیه پایانی چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی و قابل مذاکره نبودن این عرصه تأکید شد.

چهارمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صبح روز گذشته (سه شنبه) آغاز به کار کرده بود، عصر روز چهارشنبه با اعلام بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدیدپیمان با آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، آمده است: مجلس خبرگان رهبری بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم کرده و پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دستگاههای مسؤول در جهت احقاق حقوق ملت ایران را خواستار است.

مجلس خبرگان رهبری همچنین با محکوم کردن اقدام تحریک آمیز رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، افزوده است: اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف، فتنه‌ای جدید و با توهّم جبران شکست‌های داعش و جریانهای تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آنان در منطقه است.

این بیانیه، قدس را قبله اول مسلمانان و پاره تن اسلام دانسته و می افزاید:  غده سرطانى اسرائیل تنها از طریق مبارزات مردمی ریشه‏‌کن خواهد شد و از سازمانهای بین‌المللی، سران کشورهای اسلامی و تمام وجدانهای بیدار باید به سهم خود به این عمل کینه‌ورزانه رئیس جمهوری آمریکا پاسخ دهند.

بیانیه پایانی مجلس خبرگان رهبری همچنین رفتارهای غیر انسانی رژیم آل خلیفه و سرکوب مردم مظلوم و مسلمان بحرین و تجاوزات آشکار رژیم جنایتکار سعودی به یمن که با حمایت و چراغ سبز آمریکا انجام می شود، محکوم کرده است.

اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح فردا (پنج شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت می کنند و پس از آن به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می روند.

دبیر: موسوی

کلیدواژه