تاکید ظریف بر گسترش همکاریهای چند جانبه منطقه ای
(last modified 1396-12-24T09:27:55+00:00 )
حوت 24, 1396 13:57 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر گسترش همکاریهای چند جانبه منطقه ای

وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در نشست چهارجانبه وزیران امورخارجه ایران، ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، بر لزوم همکاری های چند جانبه منطقه ای تاکید کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر ضمن شرکت در نشست چهارجانبه، با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و درباره همکاری های خوب دو کشور در زمینه های مختلف گفت و گو خواهد کرد.

ظریف با اعلام اینکه پیش از این با وزیران امورخارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان نشست سه جانبه داشته است، افزود: برای اولین بار گرجستان هم به این مجموعه پیوسته است که این می تواند درهمکاریهای دو جانبه و چهارجانبه منطقه ای در حوزه انرژی و ترانزیت بسیار موثر باشد.

وزیر امورخارجه ایران همکاریهای چند جانبه منطقه ای را در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این همکاری ها در داشتن یک منطقه قوی و توسعه همکاری های اقتصادی منطقه مهم است.

وزیر امورخارجه ایران صبح روز پنج شنبه در صدر هیات عالی رتبه سیاسی وارد باکو شد.

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «غلامرضا باقری مقدم» مدیرکل اورآسیا وزارت امور خارجه ایران از همراهان ظریف در این سفر هستند.

کلیدواژه