بیانیه مشترک نشست چهار جانبه باکو
(last modified 1396-12-24T14:13:30+00:00 )
حوت 24, 1396 18:43 Asia/Kabul
  • بیانیه مشترک نشست چهار جانبه باکو

وزیران امورخارجه ایران ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان و گرجستان در پایان نشست چهارجانبه باکو ، بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه پایانی نشست چهارجانبه باکو که به امضای «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران، «المار محمدیار اف » وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان،« مولود چاووش اوغلو » وزیر امورخارجه ترکیه و «میخائیل جانیل دیز» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه گرجستان، رسید، امضاء کنندگان آمادگی خود را برای گسترش روابط و همکاری میان مردم چهار کشور که از مشترکات تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند، با هدف تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کردند.

طرفین همچنین از گسترش همکاری میان چهار کشور ابراز خرسندی کردند و بر تعهدات خود در زمینه تعمیق روابط مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل و حسن همجواری تاکید کردند.

وزیران امور خارجه ایران،جمهوری آذربایجان ، ترکیه و گرجستان، منافع مشترک چهار کشور برای تحکیم صلح و ثبات منطقه ای را مورد اشاره قرار داده و بر احترام متقابل به تمامیت ارضی، حق حاکمیت و مصونیت مرزهای به رسمیت شناخته شده کشورها با هدف حل مسالمت آمیز مناقشات موجود در منطقه ، تاکید کردند.

وزیران امورخارجه ایران،جمهوری آذربایجان،ترکیه و گرجستان بر توسعه زیر ساختهای حمل و نقل و افزایش ظرفیت های ترانزیتی 4 کشور از طریق مسیر جنوب - غرب که از بنادر چابهار و بندر عباس ایران شروع و توسط خط ریلی رشت - آستارا به خط ریلی باکو- تفلیس- قارص می پیوندد، تاکید کردند.

کلیدواژه