قاسمی: ولیعهد عربستان خام اندیشی متوهم است
(last modified Fri, 16 Mar 2018 07:42:15 GMT )
حوت 25, 1396 12:12 Asia/Kabul
  • قاسمی: ولیعهد عربستان خام اندیشی متوهم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه شب در واکنش به اظهارات توهین آمیز اخیر ولیعهد عربستان سعودی گفت: اظهارات «محمد بن سلمان» ارزش پاسخگویی ندارد؛ چرا که وی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید.

ولیعهد عربستان سعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا در ادامه فرافکنی های خود علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را که همواره به دنبال حل و فصل مشکلات منطقه و راوبط خوب با همسایگانش است خطرناک برشمرد.

«محمد بن سلمان» همچنین گفت: اگر ایران بمب اتمی بسازد، عربستان نیز در اسرع وقت این کار را انجام خواهد داد.

ادعاهای بی اساس پسر ملک سلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح شد که که سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده اند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین مدعی شد ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ جهان اسلام هم نیست و اقتصاد عربستان بزرگتر از اقتصاد ایران است.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای همه همسایگانش، کشورهای جهان و ملل مختلف صرفنظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج احترام قائل است، افزود: ایران همواره به منطقه ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است؛ از این رو دعوت به گفتگو و مدارای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه  بخصوص برخی بداندیشان و معاندان  لجوج از روی کرامت و عقلانیت و تدبیرِ ناشی از تجربه، دانایی، فرهنگ و تمدن دیرینه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات فاقد درایت و مملو از عصبیت ولیعهد عربستان را یادآور جاهلیت بدوی خواند و تاکید کرد، بهتر است کشوری که بیش از 3 سال در مقابل مردم تحت محاصره و بی سلاح و بی دفاع یمن به زانو درآمده و مقاومت آنان خواب از چشمانش ربوده است از اندازه ارتش و اقتصاد خود دم نزند و در مقابلِ بزرگتر از خود؛ آن هم کشور مقتدری چون ایران حد سخن  و کلام را نگاه دارد.

کلیدواژه