عراقچی: برجام قابل مذاکره مجدد نیست
(last modified 1396-12-25T08:00:39+00:00 )
حوت 25, 1396 12:30 Asia/Kabul
  • عراقچی: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در واکنش به تلاش های آمریکا برای تغییر مفاد برجام، تاکید کر؛ این توافق بین المللی به هیچ وجه امکان مذاکره و بحث مجدد ندارد.

به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» که برای شرکت در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بسر می برد، افزود: از دید جمهوری اسلامی ایران هیچ امکانی برای یک توافق تکمیلی، یک الحاقیه یا عباراتی از این قبیل که این روزها برخی از آنها صبحت می کنند وجود ندارد.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام امروز جمعه در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به اذعان 10 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است از همه طرف های این توافق بین المللی خواست به تمام تعهدات خود بطور کامل عمل کنند.

«سید عباس عراقچی» همچنین به دیدارهای خود با هیئت های اتحادیه اروپا، روسیه، فرانسه و آلمان در وین اشاره کرد و گفت: در دیدارهای دوجانبه موارد نقض تعهدات طرف مقابل به خصوص طرف آمریکایی یک به یک شرح داده شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه  مواضع برخی از طرف های برجام کاملا با مواضع ایران نزدیک و مواضع برخی دیگر نیز موید نقض برجام از سوی آمریکا است، گفت: بحث یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام بر موضوع رفع تحریم ها متمرکز خواهد بود.

عراقچی افزود: هیات ایرانی در نشست روز جمعه نیز موارد مشخص نقض برجام توسط آمریکا را در کمیسیون مشترک ارائه خواهد کرد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

کلیدواژه