حوت 25, 1396 13:54 Asia/Kabul
  • جبلی، اولویت‌های پنج‌ساله معاونت برون‌مرزی را تشریح کرد

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اولویت‌های پنج سال آینده این معاونت را راه‌اندازی شبکه‌های فرانسوی‌زبان، تولید سریال برای مخاطبان خارجی، جلوگیری از تبلیغات غلط رسانه‌های غربی و مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

«پیمان جبلی» معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: باتوجه به اولویت‌هایی که باید تا پنج سال آینده معاونت برون‌مرزی به آن‌ها بپردازد، مناطقی است که این معاونت اصلا در آن‌ها حضور نداشته‌ یا حضور ضعیفی داشته است. 

جبلی، حضور رقبا و دشمنان ایران در برخی مناطق جهان را دلیل اصلی حضور معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دراین مناطق دانست و افزود: به‌عنوان مثال ایران در سال‌های گذشته به مناطق فرانسوی‌زبان توجه کافی نداشته‌ است.

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسیاری از اعضای گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمعیت مهاجرینی هستند که به اروپا رفته‌اند، تصریح کرد: حامیان تروریسم همانند عربستان توانسته‌اند برخی از مهاجران را شست و شوی مغزی دهند و متأسفانه برخی از این افراد هم جذب مجموعه‌های تروریستی شدند.

جبلی تاکید کرد: معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با انعکاس درست تحولات، سبب امیدبخشی به جوامع اسلامی شود که بعضا به دلیل فشارهایی که از سوی غرب به آنها وارد می‌شود دچار یأس و ناامیدی شده‌اند.

جبلی، آگاهی‌افزایی و ارائه تحلیل مناسب از تحولات منطقه به مخاطبان که در معرض تبلیغات اشتباه رسانه‌ها هستند، را از دیگر اولویت‌های معاونت برون‌مرزی اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک در بخش برون‌مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تولیدات نمایشی نیز وجود خواهد داشت و فیلمنامه‌ها آماده شده است که پس از تصویب بودجه وارد مرحله تولید می‌شوند.

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین از افتتاح رسمی شبکه «آی‌فیلم ۲» برای کشورهای افغانستان و تاجیکستان پیش از تحویل سال‌نو هجری شمسی خبر داد.