سفیر پیشین ایران در پکن: چین برای اجرای جاده ابریشم نوین نیاز جدی به ایران دارد
(last modified 1396-12-26T06:02:57+00:00 )
حوت 26, 1396 10:32 Asia/Kabul
  •  سفیر پیشین ایران در پکن: چین برای اجرای جاده ابریشم نوین نیاز جدی به ایران دارد

سفیر پیشین ایران در پکن گفت: چین برای اجرای مناسب جاده ابریشم نوین،نیازمند مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا،«فریدون وردی نژاد» سفیر پیشین ایران در چین روز جمعه در انتخابات هیات مدیره اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در پکن افزود: ایران و چین به دنبال ایجاد یک رابطه نوین اقتصادی، سیاسی و استاندارد در خاورمیانه هستند تا بتوانند منافع بیشتری از طرح جاده ابریشم نوین کسب کنند.

وردی نژاد با بیان اینکه ایران برای توسعه روابط سیاسی و تجاری خود علاقه مند به همکاری با چین است،افزود: ایران به علت موقعیت سوق الجیشی خود دروازه ورود به اروپا و غرب آسیا است که چین به آن واقف است.

سفیر پیشین ایران در پکن گفت: بدون شک رهبران و دستگاه های دولتی و دیپلماسی ایران و چین به دنبال توسعه روابط سیاسی و اقتصادی هستند.

وردی نژاد روابط تجاری، همکاری های پروژه ای و سرمایه گذاری های مشترک بین ایران و چین را در اولویت روابط اقتصادی دو کشور اعلام کرد و گفت: باید بخش خصوصی و دولتی هر دو کشور در این مسیر گام بردارند به طوری که دولت ها برای ارتقای روابط دیپلماسی و بخش خصوصی نیز برای افزایش همکاری ها تلاش کنند.

اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین با هدف حمایت از فعالیت های بازرگانی میان دو کشور ایران و چین و با رسالت توانمندسازی، فرصت سازی، کارآفرینی و ارزش آفـرینـی بازرگانان و نیز در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، خدماتی و ایجاد موازنه تجاری بین دو کشور ایران و چین تشکیل شده است.

کلیدواژه