حوت 26, 1396 17:16 Asia/Kabul
  •  توانمندی های دفاعی ایران با جدیت ادامه می یابد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با هشدار درباره قرار گرفتن اروپا در زمین بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی و پاسخ مثبت به باج خواهی آنها به بهانه حفظ برجام تاکید کرد: توانمندی های دفاعی ایران با جدیت ادامه می یابد.

«علی شمخانی» روز شنبه در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در تهران گفت: توانمندی های دفاعی بویژه برنامه موشکی ایران که ماهیت بازدارنده دارد، بر اساس الزامات امنیت ملی و با جدیت ادامه می یابد و فضا سازی های سیاسی و رسانه ای تاثیری بر تداوم آن نخواهد داشت.

شمخانی با اشاره به بدعهدی و رفتارغیر قانونی آمریکا در قبال برجام و انفعال اروپا در برابر واشنگتن افزود: ایران به نقض عهدهای مکرر آمریکا در قبال برجام پاسخ شایسته و به موقع می دهد و هیچ گونه تغییر، تفسیر یا اقدام جدیدی را که محدود کننده برجام باشد، نمی پذیرد.

شمخانی با ابراز نگرانی از تداوم کشتار زنان و کودکان یمنی در حمله جنگنده های سعودی و اماراتی خاطرنشان کرد: مواضع و دیدگاه های مشترک ایران و عمان در بحران یمن، مبتنی بر توقف سریع جنگ و استقرار آتش بس، رفع محاصره و ارسال کمک های انسان دوستانه و انجام گفتگوهای یمنی- یمنی برای شکل گیری ساختارهای سیاسی جدید براساس رای و خواست مردم یمن است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تقبیح تلاش مستمر برخی کشورها برای ایجاد فضای دو قطبی و افزایش شکاف های سیاسی و امنیتی در منطقه تصریح کرد: امنیت خلیج فارس و منطقه تنها با چند جانبه گرایی و فاصله گرفتن از هر نوع تنش آفرینی محقق می شود.

«یوسف بن علوی» نیز در این دیدار، بهره گیری از ابزارهای نظامی برای اعمال اراده سیاسی را رفتاری غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: تجربیات سال های اخیر در منطقه نشان می دهد که باید مسیر تفاهم و گفت و گو جایگزین خشونت و نظامی گری شود.

یوسف بن علوی با بیان اینکه عمان، ایران را دوست، شریک و همسایه قابل اعتماد خود می داند، از نقش جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه قدردانی کرد.

 

کلیدواژه