حوت 27, 1396 09:27 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: مساله موشکی ایران قابل مذاکره نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: کشورهای اروپایی نباید مساله موشکی ایران را با «برجام» یکی کنند و باید بدنبال انجام تعهدهای خود و آمریکا درقبال این توافق باشند.

«علی لاریجانی» روز شنبه در دیدار «یوسف بن‌علوی» وزیرخارجه عمان در تهران، با بیان اینکه مساله موشکی ایران باعث دغدغه خاطر برخی از کشورها شده است، تصریح کرد: تکنولوژی موشکی از 30 سال پیش در اختیار ایران قرار دارد و مساله جدیدی نیست و نکته بعدی اینکه، جمهوری اسلامی ایران به سوی کدام کشور موشک پرتاب کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: ایران به توافقنامه هسته‌ای پایبند بوده است و این تعهد تازمانی پابرجا خواهد بود که طرف‌های دیگر نیز به تعهدهای خود پایبند باشند.

«علی لاریجانی» همچنین اظهار کرد: نقش عمان و سلطان قابوس درمنطقه همیشه مفید و مثمرثمر بوده و بین ایران و عمان همیشه رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای برقرار بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: شرایط امروز منطقه در حالت ناآرامی قرار دارد و کشورهای منطقه و سایر کشورها باید به این مساله آگاه باشند.

«یوسف بن‌علوی» وزیر خارجه عمان هم در این دیدار اظهار کرد: برخی از کشورها از سیاست دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند اما برای این دلهره دلیلی وجود ندارد، زیرا در چنین شرایط بحرانی که بر منطقه حاکم است، ایران حق دارد برای حفظ امنیت کشورش قدرت نظامی داشته باشد.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: زمینه‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد و باید سطح این روابط مانند روابط سیاسی افزایش پیدا کند.

کلیدواژه