حمل 01, 1397 11:58 Asia/Kabul
  • خوشرو: نوروز پایدارترین و فراگیرترین سنت در فرهنگ ایرانی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد «نوروز» را پایدارترین و فراگیرترین سنت در فرهنگ ایرانی برشمرد و گفت: این فرهنگ همواره توام با صلح و دوستی بوده است.

به گزارش رادیو دری، «غلامعلی خوشرو» عصر سه شنبه در آیین جشن روز بین المللی نوروز که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با مشارکت 12 کشور دیگر برگزار شد افزود: در نوروز خانواده‌ها و دوستان به دیدار هم می روند تا با سال رفته خداحافظی و برای سال آینده آرزوی خوشبختی کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین با بهره گیری از اشعار حافظ شیرازی شاعر نامداری ایرانی در نشان دادن اهمیت فرهنگی بهار تصریح کرد اشعار حافظ جایگاه بلندی در مراسم نوروزی دارد، دیوان حافظ در اغلب خانه‌ها یافت می شود، بسیاری به آن تفأل می زنند و بسیاری اشعار حافظ را از حفظ می خوانند و آنرا در زندگی روزمره به کار می برند.

خوشرو با اشاره به آموزه های نوروز افزود، نباید زندگی را با زراندوزی و ستمگری و اختلاف و تفرقه نابود کرد بلکه باید با محبت و صفا به هم‌نوع کمک کرد.

عید نوروز در 12 کشور جهان به رسمیت شناخته می شود؛ اما در 9 کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قزقیزستان و آلبانی با همین نام «نوروز» در تقویم رسمی شان تعطیل است.

کلیدواژه