حمل 06, 1397 10:47 Asia/Kabul
  • ایران پایان فوری تجاوز نظامی یمن را خواستار شد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز چهارمین سال تجاوز نظامی نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن این تجاوز نظامی، پایان دادن فوری به حملات نظامی، کشتار مردم و رفع محاصره یمن را خواستار شد.

در بیانیه روز یکشنبه وزارت خارجه ایران آمده است: جنگ ضد یمن جزء بی ثباتی و ناامنی، دهها هزار کشته و زخمی، نابودی زیرساخت های بهداشتی، عمرانی و مبتلا شدن بیش از یک میلیون نفر از مردم یمن به وبا و افزایش فعالیت گروه های تروریستی و تکفیری نتیجه ای نداشته و متجاوزان جزء تخریب یمن و انجام فجایع ضدبشری به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند.

این بیانیه ضمن تاکید بر عدم رویکرد جانبدارانه از سوی نمایندگان سازمان ملل برای حل بحران های بین المللی افزوده است: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد جهت برقراری آتش بس و آغاز گفت و گوهای یمنی – یمنی و یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران یمن، به طرف های درگیر در این منازعه کمک کند.

وزارت خارجه ایران تاکید کرده است: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باید به جای حمایت از متجاوزان علیه یمن و در اختیار قرار دادن انواع تسلیحات و جنگنده های نظامی به آنان، اقداماتی جدی برای توقف جنگ و جنایات جنگی مستمر در این کشور انجام دهند.

وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرده است: تنها راه حل بحران یمن ، راهکار سیاسی است و این جنگ پیروز نظامی نداشته و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می خواهد فشارهای بین المللی برای پایان دادن به تجاوزات و محاصره یمن را افزایش دهند.

کلیدواژه