حمل 06, 1397 13:13 Asia/Kabul
  • روحانی: تقویت روابط با کشورهای منطقه اولویت اصلی دولت ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تقویت و افزایش روابط با کشورهای منطقه از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی را جزو اولویت های اصلی و مهم سیاست خارجی دولت ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» روز دوشنبه در پایان نشست سران قوه های مجریه، مقننه و قضاییه ایران در جمع خبرنگاران تاکید کرد، جمهوری اسلامی همواره در مسیر تقویت همکاری با کشورهای همسایه با هدف افزایش ثبات و امنیت در منطقه گام برمی دارد.

روحانی با اشاره به برگزاری اجلاس آتی سران ترکیه،‌ روسیه و ایران برای حل بحران سوریه ابراز امیدواری کرد، این نشست ها منجر به تعمیق مناسبات و روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان شود.

رئیس جمهوری ایران همچنین تاکید کرد، بی تردید تغییرات امروز در جهان نمی‌تواند در مسیر ثبات و امنیت، تولیدات و وحدت ایران، تأثیر سویی داشته باشد.

حسن روحانی درباره محورهای نشست سران قوا ایران اظهار داشت: در این نشست بر لزوم حفظ وحدت و انسجام داخلی به عنوان یک ضرورت برای کشور تاکید شد .

دیدار سران قوای مجریه، مقننه و قضاییه ایران صبح امروز (دوشنبه) به میزبانی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.