حمل 07, 1397 15:08 Asia/Kabul
  • افتتاح فاز اول راه آهن آستارا - آستارا

3 خط از 7 خط راه آهن آستارا – آستارا با حضور رئیسان شرکت های راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما، «یونس رنجکش» فرماندار آستارا در شمال ایران روز سه شنبه، گفت: در مراسم بهره برداری از خط آهن آستارا – آستارا «جاوید قربانف» رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، «خیر الله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و «مصطفی سالاری» استاندار گیلان حضور داشتند.

فرماندار آستارا، تصریح کرد: خط ریلی آستارا - آستارا طرح جزیی از کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به «نوستراک» است و با اتصال آن به خط آهن در دست اجرای قزوین – رشت و همچنین خط آهن رشت – آستارای ایران که بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد زمان حمل بار از هند و آسیای شرقی به روسیه از 45 روز به 25 روز کاهش می یابد. 

یونس رنجکش افزود: خط آهن آستارا – آستارا 10 کیلومترطول دارد که یک و نیم کیلومتر آن در خاک ایران و 8 و نیم کیلومتر آن در خاک جمهوری آذربایجان است.

کریدور ریلی شمال - جنوب شامل مسیر ریلی، بندر عباس - قزوین، قزوین- رشت، رشت – آستارا و آستارا تا آستارای جمهوری آذربایجان و از آنجا تا روسیه و کشورهای شمال اروپا را شامل می‌شود.

با اجرای کامل پروژه کریدور شمال- جنوب، کشورهای شمالی دریای خزر از طریق ایران به خلیج فارس راه خواهند یافت و ارتباط ایران نیز با این کشورها و اروپا از این مسیر امکان‌پذیر خواهد بود.

 

کلیدواژه