حمل 08, 1397 17:26 Asia/Kabul
  • تاکید بر همکاری ایران و پاکستان در تامین امنیت منطقه

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار با معاون رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی وزارت خارجه پاکستان در اسلام آباد بر گسترش همکاریهای دو کشور برای ایجاد امنیت در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «کمال خرازی» روز چهارشنبه در دیدار با «سرتاج عزیز» معاون رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: با توجه به ناامنی و مشکلات منطقه، نیاز به همکاری های دو جانبه میان ایران و پاکستان وجود دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: حضور آمریکا در افغانستان تهدید جدی برای کشورهای منطقه به ویژه چین، روسیه، پاکستان و ایران است.

وی با اشاره به گسترش گروه های تروریستی در منطقه گفت: جبهه مقاومت شامل ایران، عراق، سوریه و لبنان در برابر گروه های تکفیری تروریستی ایستاده است.

تاکید بر حل مشکل افغانستان از طریق همکاری کشورهای همسایه به ویژه ایران، پاکستان، روسیه و چین از دیگر محورهای رایزنی خرازی و سرتاج عزیز در این دیدار بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز دوشنبه وارد اسلام آباد شد و علاوه بر دیدار با مقامات امنیتی و پارلمانی پاکستان در همایش های «رویکرد ایران در تحولات پیش روی منطقه و جهان» و «چشم انداز همکاری های ایران و پاکستان در امنیت منطقه غرب آسیا» سخنرانی کرد.

خرازی قرار است برای سخنرانی در همایشی به شهر کراچی پاکستان سفر کند. وی سپس از کراچی به شهر لاهور پاکستان خواهد رفت.

کلیدواژه