حمل 09, 1397 15:29 Asia/Kabul
  •  روحانی: دریای خزر زمینه اتحاد و همکاری کشورها شده است

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دریای خزر امروز وسیله اتحاد و همکاری کشورها شده است، گفت: نقاطی که بدخواهان می خواستند از آن به عنوان ابزاری برای اختلاف استفاده کنند به زمینه ای برای اتحاد، همکاری و هماهنگی میان کشورها تبدیل شده است.

«حسن روحانی» روز پنجشنبه پس از بازگشت از ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در فرودگاه مهرآباد تهران در نشستی خبری، با بیان اینکه دریای خزر از لحاظ اقتصادی و انرژی می تواند دوستی ها را مستحکم کند، اظهار کرد: توافق مهمی بعد از 25 سال در ‏زمینه ترانزیت جنوب به شمال و جنوب به غرب صورت گرفت که از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی با اشاره به سفر به ترکمنستان افزود: تهران و عشق آباد توافق کردند که در دریای خزر به صورت مشترک سرمایه گذاری و تولید صورت گیرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری در زمینه اقتصادی از جمله نفت و گاز، خدمات فنی و مهندسی و برق و توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و منطقه ای را از دیگر دستاوردهای سفر به ترکمنستان عنوان کرد.

روحانی همچنین به سفر خود به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: در سفر به باکو سندهای لازم به امضاء رسید و با اتصال راه آهن رشت به آستارا، آب های جنوبی به جمهوری آذربایجان، قفقاز، ترکیه، روسیه و اروپا متصل می شود.

«حسن روحانی» روز سه‌شنبه به عشق‌آباد و بعد از آن به باکو سفر کرده بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه و پس از امضای 21 سند توسعه همکاری، به سفر رسمی سه روزه خود به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان پایان داد.

 

کلیدواژه